Detinatorii de Playstation 4 si Xbox One ar fi trebuit sa fie capabili sa se joace The Elder Scrolls Online luna viitoare, dar amanarea jocului, inseamna ca fanii vor trebui sa astepte cel putin pana la sfarsitul anului, inainte sa-l joace pe console. Decizia de a amana jocul, parea cel mai bun lucru de facut, potrivit vice presedintelui de PR si marketing, de la Betshesda, Pete Hines, ce a spus mai multe despre lucrurile ce au contribuit la amanare.
El le-a spus celor de la CVG, ca nu sunt fericiti despre acest lucrui, evident le-ar fi placut sa poata lansa versiunea de console in Iunie, dar parea lucrul potrivit pe care trebuiau sa-l faca, si au petrecut putin timp muncind cu oamenii consolelor pentru a veni cu un lucru pentru care oamenii care nu-l puteau juca, il puteau cumpara pe PC si adaugau versiunea de console next-gen mai tarziu pentru mai putini bani. Acest lucru parea ceva la care merita sa lucreze inainte sa fi anuntat amanarea.
Hines a fost intrebat cum vrea Bethesda sa umple golul pe care il gaseste acum in programul de lansare cu The Elder Scrolls Online amanat. In timp ce publisherul nu a vrut sa lanseze explicit ceva nou in locul MMO-ului, a dezvaluit un plan de upgrade, in care daca cumperi versiunea de PC pana la sfarsitul lui Iunie, vei putea sa cumperi versiunea de consola pentru 20 de dolari si sa-ti continui aventura.
Cand amanarea a fost anuntata mai devreme luna aceasta, Bethesda nu a oferit prea multe explicatii, spunand ca inca munceau pentru a rezolva o serie de probleme unice specifice acestor platforme. Aceste probleme includeau integrarea sistemului sau cu retelele folosite de Xbox One si Playstation 4.
The Elder Scrolls Online a fost lansat pe PC in aprilie. Primul sau update major a fost lansat saptamana trecuta, introducand prima zona de aventura a jocului, cateva rezolvari ale bugurilor si un ecran „Death Recap”.